Salam to all

Sudah sekian lama tidak kujengah ke laman maya ini.
Ada sedikit bekal yang ingin dikongsi bersama. Setelah bergelar pendidik, aku merasa bahagia dengan anak didikku yang tekah berjaya. Tidak kira di mana mereka berada, aku tetap bangga.

Sebenarnya awal Ramadhan lalu, alu telah memulakan tugas baru sebagai pendidik kepada orang ‘besar-besar’. Tugas itu memang tampak mudah, tetapi perlukan kesabaran yang tinggi. Yang lebih penting, aku kena jadi lebih rajin dari ‘mereka’. Aku akui kelemahan yang ada, akan kubaiki kerana aku perlukan masa untuk menyesuaikan diri dengan suasana kerja dan tempat kerja ini.

Pahit itu tetap ada, namun aku anggapnya manis untuk menyejukkan dan meredakan perasaan aku sebenarnya. Aku tidak mahu timbulkan sebarang masalah dan menyusahkan orang lain di mana jua aku berada. Biarlah peninggalan aku kelak hanyalah kemanisan dan bukannya keburukan yang hanya mengaibkan diri sendiri. Aku sedar siapa aku sebenarnya. Hanya Allah yang tahu apa yag aku rasai dan lalui.

Walaupun persinggahan aku kali ini hanyalah di bawah ‘title’ kontrak, namun aku mahu lakukan yang terbaik. Itu azam aku dan aku nak buktikan kepada orang yang memandang rendah pada aku bahawa aku mampu berjaya dengan cara aku.

Kita kongsi cerita lain kali kerana aku ada kerja yang perlu diselesaikan. Inilah kerjaahli akademik. Macam-macam kena buat. Tapi, itu amanah dan ada manisnya kelak.

Salam semua.